Doua companii de cercetare vor putea furniza date despre utilizatorii serviciului online de socializare si microblogging Twitter clientilor dispusi sa plateasca pentru folosirea datelor in strategii de marketing.
Companiile Gnip, din SUA, si DataSift, cu sedii in SUA si Marea Britanie, sunt licentiate de Twitter pentru a analiza postarile arhivate si informatiile principale despre utilizatori, precum locatia. DataSift a anuntat in aceasta saptamana ca va pune la dispozitia clientilor sai date Twitter in pachete ce vor cuprinde ultimii doi ani de activitate. Gnip poate asigura date din ultimele 30 de zile.
„Accesul la ceea ce a spus cineva in urma cu un an sau mai mult este o schimbare majora”, a declarat Paul Stephens, director la Privacy Rights Clearinghouse din San Diego.
Odata cu aparitia de detalii asupra tipului de informatie analizata, Stephens si alti experti in protejarea confidentailitatii sunt ingrijorati de transferul informatiilor despre utilizatori catre companii gata sa le cerceteze cu foarte mare atentie.
„Odata cu dezvoltarea Twitter si a socilizarii online, problema va deveni tot mai mare. Companiile online stiu din ce in ce mai mult ce site-uri accesam, ce reclame ne intereseaza si ce cumparam. De asemenea, afla la ce ne gandim, iar asta este infricosator”, a afirmat Graham Cluley, consultant la compania de securitate IT Sophos.